Direktlänk till inlägg 14 mars 2007

Now we're talking!

Av Josefine - 14 mars 2007 23:26

Nu börjar det likna nåt! Efter två och en halv vecka på smådjurskliniken började jag seriöst undra varför alla andra tyckte det var så himla roligt att vara där, och längtade bara tillbaka till hästkliniken där man hade lite patienter och fick ut något av vistelsen, också får jag plötsligt två patienter på en förmiddag som faktiskt är riktigt roliga! Där ser man! Först en rottweiler som väl ingen mänska kan förstå varför jag tyckte var nått att ha, den fick ha munkorg på under hela undersökningen och bara morrade hela tiden, men den kom in för att matte trodde att den kanske hade ont nånstans (helt ospecifikt var) och jag tycker det är rätt kul med rörelseapparatundersökningar - mycket roligare än äckliga kräkningar och sånt. Sen fick jag vara med på en liten shetland sheepdog som hade problem att valpa. Skitkul! Veterinären fick hjälpa ut den första valpen men sen kunde tiken föda de två andra själv och de var jättesöta och hon var jätteduktig. Nu fattas bara att jag ska vara med på en fölning också för att jag ska vara helt fullärd på förlossningar...(?)Och nu ska jag gå och lägga mig innan jag går in i nån sorts apatiskt trötthetstillstånd som jag inte kan ta mig ur utan bara sitter och stirrar på datorskärmen hela natten. Gonatt.dagens i-landsproblem: att köpa gul lök. finns nästan aldrig några helt fina utan alla har lite skav eller verkar lite mjuka nånstans eller är för små eller nåt annat fel...

 
 
Ingen bild

Emilia

15 mars 2007 17:57

Vad roligt för dig att få vara med vid valpning! Lyllo! Håller helt med dig angående löken! Tycker även att viss potatis är svår eftersom många är knöliga och därmed svårskalade. Jag vill ha stora släta ovala potatisar som går fort att skala!

 
Ingen bild

Micke

15 mars 2007 20:44

...Och sen när man väl kommit hem och köpt EN lök så visar det sig att halva insidan av löken är brun och mjuk så man får slänga hälften av lagren! Så får man för lite lök i maten bara för det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 31 december 2008 13:22

Hej hej hallå och gott nytt år alla! Längesen sist! Allt bra här, och bara tre dagar kvar i skolan efter jullovet... sen är jag veterinär på riktigt. Inget fuskande längre. Jobbar denna veckan, på ett av distrikten jag var i somras, och har jour över...

Av Josefine - 11 oktober 2008 12:58

Shit vad populärt det är att blogga om Idol! Alla tidsaktuella hemsidor med självaktning har en egen Idolbloggare som skriver om vad de tycker om programmet, utan att kunna något egentligen. Alltså de tidsaktuella hemsidor som jag någon gång läser, s...

Av Josefine - 5 oktober 2008 14:04

Idag har jag ångest. Inte över att det var aplänge sedan jag bloggade (även om Maria och Emilia gav mig lite dåligt samvete över det också igår...;) ). Nej utan över min jobbsituation och mitt examensarbete. Först jobbet - jag kan inte komma mig för ...

Av Josefine - 8 september 2008 13:04

Idag när jag (äntligen) klev ur sängen (vid 11) fick jag en plötslig omotiverad lust att blogga. Jag vet inte riktigt varför eller om vad. Kanske för att jag just nu läser Annika Lantzs "9 1/2 månad" (lånat av Emilia), och den är skriven som en blogg...

Av Josefine - 22 juli 2008 22:20

Jag har börjat på nytt jobb. Denna veckan är jag på en smådjursklinik som är filial till distriktsveterinärstationen i distriktet (hemma i Skåne!). Vad är det bästa med det då? Jo att jag har fått kollegor! (på de förra ställena var jag ensam) En skö...

Ovido - Quiz & Flashcards