Direktlänk till inlägg 11 mars 2007

melodifestival...

Av Josefine - 11 mars 2007 11:51

Jag är stolt över att vara svensk! För det första; The Ark vann precis som de skulle för de var helt klart bäst och är alltid jättebra. För det andra; När det varit juryröstning och tre bidrag hade nästan inga poäng, så tog sig folket samman och röstade som idioter på ett av bidragen. På fjolliga Anna Book som bara pratar strunt och gråter av tacksamhet så fort hon får va med i tv? Nej! På sletna, tråkiga Tommy Nilsson med bäst före-datum för 10 år sen? Nej! Utan på gulliga lärarinnan som verkar så himla genomsympatisk och förjänade massa poäng. Mycket bra där! Nästan så man fick en liten tår i ögonvrån. Och det förstås - det fanns ju ett litet men ack så betydelsefullt landskap som gav lite poäng åt den trevliga skolfröken, och inte var det hennes hemtrakt Göteborg som man kanske kunnat tro (Fy skäms på er!!), utan mitt vackra Skåne och de vackra skåningarna. Stoltheten svällde i mitt bröst. Nog med patriotism.Vi var ett litet gäng som åsåg spektaklet tillsammans igår, tyckte vi hade rasande trevligt. Beställde pizza och trots att jag, som många vet, äter lite långsammare än andra så hann inte min pizza bli torr p.g.a den ökade dregelproduktionen i min mun vid de tillfällen Lunda-Måns var i bild. Jag tror inte jag var ensam om att uppleva detta fenomen. Luuk var på sin absoluta höjdpunkt igår, så jäkla bra, och han kan ju typ nästan sjunga också! "Sen kväll med Luuk" kom tillbaka!Nu måste jag försöka få något produktivt gjort denna dag som t.ex gå och baka bröd. So long.Dagens i-landsproblem: att man ska börja visa Grey's anatomy samtidigt som Lost på onsdagarna. Min vecka går fan åt till att planera tv-inspelningar, det är inte bra för jag har egentligen annat att tänka på.

 
 
Ingen bild

Emilia

11 mars 2007 17:09

Ha ha! Jag förstår att du är glad! Jag dregglade också över Måns - så mycket att Henke var tvungen att påpeka att en av dans-tjejerna minsann också var riktigt snygg! =) Saknar er tjejer! Synd att vi inte kunde komma till marie igår - blev liksom för tajt med tid. Men Herriot-kväll snart låter väl som en bra idé?

 
Ingen bild

Maria

11 mars 2007 21:50

God pizza (när den äntligen kom), underbart sällskap och Måns att dregla över kvällen kunde inte blivit bättre. Jag hade jättetrevligt! Tänk vad lite sällskap kan göra, var trevligt att kunna ventilera sina åsikter (som ju var ganska många igår) med andra än Panzie (hon svarar ju lite dåligt). Heja the Ark som dissade Carola och hennes sångfågel! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 31 december 2008 13:22

Hej hej hallå och gott nytt år alla! Längesen sist! Allt bra här, och bara tre dagar kvar i skolan efter jullovet... sen är jag veterinär på riktigt. Inget fuskande längre. Jobbar denna veckan, på ett av distrikten jag var i somras, och har jour över...

Av Josefine - 11 oktober 2008 12:58

Shit vad populärt det är att blogga om Idol! Alla tidsaktuella hemsidor med självaktning har en egen Idolbloggare som skriver om vad de tycker om programmet, utan att kunna något egentligen. Alltså de tidsaktuella hemsidor som jag någon gång läser, s...

Av Josefine - 5 oktober 2008 14:04

Idag har jag ångest. Inte över att det var aplänge sedan jag bloggade (även om Maria och Emilia gav mig lite dåligt samvete över det också igår...;) ). Nej utan över min jobbsituation och mitt examensarbete. Först jobbet - jag kan inte komma mig för ...

Av Josefine - 8 september 2008 13:04

Idag när jag (äntligen) klev ur sängen (vid 11) fick jag en plötslig omotiverad lust att blogga. Jag vet inte riktigt varför eller om vad. Kanske för att jag just nu läser Annika Lantzs "9 1/2 månad" (lånat av Emilia), och den är skriven som en blogg...

Av Josefine - 22 juli 2008 22:20

Jag har börjat på nytt jobb. Denna veckan är jag på en smådjursklinik som är filial till distriktsveterinärstationen i distriktet (hemma i Skåne!). Vad är det bästa med det då? Jo att jag har fått kollegor! (på de förra ställena var jag ensam) En skö...

Ovido - Quiz & Flashcards